torsdag 1 december 2011

Jag bor i Pepparkakslandet

Strax utanför Lund finns ett samhälle vid namn Veberöd. Igår drabbades en skola på orten av vinterkräksjuka så till den milda grad att 100 personer insjuknade samtidigt. Detta föranledde radionyheterna att informera om händelsen. Fast man kallade orten för "Vedebröd" vilket kan översättas till rikssvenska som "vetebröd".

Ett ganska gulligt namn, när man tänker efter. Jag skulle kunna tänka mig att bo i Vetebröd. Eller ännu hellre i Pepparkakslandet.

Om någon får för sig att döpa ett samhälle eller ett bostadsområde för Pepparkakslandet så är jag absolut spekulant på att bosätta mig där. Med risk för att jag blir inburad om jag skulle bli tagen av polisen och då uppger att jag har Pepparkakslandet som adress. Sånt kan lätt missförstås som en provokation.

Inte för att jag blir tagen av polisen titt som tätt, men rent teoretiskt alltså.

När jag bodde i Kalmar hittade jag en gata som hette "Kom snart igen". Också en trevlig adress. Kanske tar den om inte Pepparkakslandet dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar