måndag 13 juli 2009

Fynd

En riktig kvinna når alltid högre stadier av lycka när hon gör ett fynd. Det ligger i kvinnans natur, det har jag resonerat vetenskapligt om tidigare på den här bloggen.

Vad som är ett fynd, kan emellertid variera från person till person. En del tycker de gör ett fynd när de hittar en jacka som på rea kostar 9 000 kronor när den i vanliga fall kostar 15.000 kr. Jag tillhör inte denna kategori.

Igår på marknaden hittade jag emellertid ett par solglasögon som kostade 60 kr. Dessa köpte jag inte.

Igår, alltså.

Jag köpte dem idag, för idag fick jag dem för 50 kr och det tyckte jag var ett solklart fynd. I dubbel bemärkelse, med tanke på att det var solglasögon. :-)

Knallen höll på att packa ihop och tyckte sannolikt att jag var att fynd också, eftersom jag köpte två par när jag ändå var igång. Ett par till dottern också.

Solglasögonen var grymt fina och jag känner att jag blir snygg som 17 i dem. Fullt jämförbar med Victoria Beckham, Cameron Diaz, Julia Roberts och Madonna. Faktum är att det inte skulle förvåna mig om det poppar upp vita limousiner och röda mattor när jag går omkring med de nya solglasögonen på mig.

Enda haken är att jag behöver lätt korrigering på båda ögonen för att kunna se något. Risken finns därför att jag, när jag har mina fräcka solglasögon på mig, frejdigt går rakt på bilarna, vid sidan av de ställen där de öppna dörrarna finns. Eller snubblar på mattfransarna och far i backen.

Så nu skall jag fokusera på att träna mig på att falla snyggt och med grace. Kan de som tränar kampsport öva sig i att falla mjukt så borde väl jag kunna det också. Åtminstone skall jag träna mig på att hålla upp huvudet när jag ramlar. Ja, så att inte glasögonen går sönder, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar