måndag 20 juli 2009

Mitt förflutna

Jag kom just på att jag för några år sedan gjorde en annan sådan där webbtest ihop med några väninnor. Det handlade då om vårt förflutna, hur vi hade levt i tidigare liv. Och sånt är ju alltid intressant, någon filosof har envisats med att man måste kolla bakåt för att se hur det skall bli framåt.

Och när jag tänker efter, ligger det kanske något i min framtid på kåken.

När testet gjordes fick mina väninnor reda på att de hade haft hur spännande och trevliga liv som helst. Någon hade varit societetsdam i Frankrikes 1800-tal, en hade varit första haremsdamen hos någon stenrik sultan i orienten och ytterligare någon hade hjälpt Marie Curie i hennes vetenskapliga arbete. Trevligt.

Själv var jag anställd på ett horhus i Texas under guldgrävartiden.

Mitt forna yrkesval kändes lite bittert just när jag fick beskedet, men med tanke på att jag kommer att avsluta karriären som kåkfarare så var det väl ändå rätt ok. Verksamheten var ju iallafall laglig på den tiden och på något sätt har jag åtminstone hållit mig i samma bransch, alla liven igenom. Fast på olika sidor om lagen.

Och dessutom fick jag alltid ha snygga klänningar på mig. Åtminstone när arbetsdagen började...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar