måndag 20 juli 2009

Små ting av kärlek

Idag har jag:
  • stekt kycklingfiléer och bacon till morgondagens club sandwiches (blivande lunch)
  • gjort i ordning efterrätt med päron, choklad och kokos som nu står i kylen och väntar på kvällens kulinariska utsvävningar,
  • skalat potatis till middagen (när jag ändå var gång),
  • börjat tina köttfärs till persiljejärpar,
  • varit och växlat pengar till Euro,
  • tankat bilen,
  • packat,
  • letat fram bilförsäkringspapperna, tilläggsförsäkringspapperet, försäkringskassekorten samt bra-att-ha-telefonnummer till världens alla ambassader, konsulat, SOS International och mina väninnor. Kan inte världens alla ambassader, konsulat och SOS International hjälpa mig i min nöd utomlands, så kan väninnorna,

... och är nu i princip redo för att ge barnen en spännande utflykt till Tyskland med start i morgon bitti. Sådana små ting av kärlek gör jag för dem.

Barnen har stigit upp, båda två. Sådana små ting av kärlek gör de för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar