måndag 24 augusti 2009

Fyra månader till julafton

Idag börjar hösten, för er som inte informerats om detta på annat sätt. Idag börjar nämligen skolorna i min kommun och jag börjar jobba. Och i och med detta kommer löven vilken minut som helst att bli bruna och falla av, höststormarna är på väg, de ligger och väntar över Öresund såg jag för en stund sedan, och jag skall linda in huset i en presenning redan efter jobbet idag, så att inte mer vatten utifrån läcker in.

Dessutom innebär detta att jag inte har någon mer ledighet förrän julafton. Tänker man så blir man beklämd. Julafton känns avlägset, men just idag är det faktiskt bara 4 månader dit.
Jag önskar mig en ny handväska i julklapp, förresten. En brun och stor. Gärna med både handtag och axelrem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar