söndag 27 november 2011

Första advent stormar in

Idag blåser det för fullt. Jag vet inte om det är Berit eller hennes syrra som jazzar igång men att röra sig utomhus innebär att man blir duschad och kammad med elvisp. Eller åtminstone ser ut som om man drabbats av detta.

Det är lite tråkigt att detta inträffar just idag på första advent. Förra året var det snö och elände som ramade in den här dagen, idag kommer tomtarna att blåsa all världens väg om de inte har flera ton i sina säckar som förankring.

Dessutom avråder SMHI å det bestämdaste från att folk skall röra sig utomhus om det inte är absolut nödvändigt ikväll.

Jag kämpar nu för mänskligheten och försöker göra mitt för att hålla dem inomhus istället för att vara ute och ranta och få takpannor i huvudet. Malmö och Trelleborg har ställt in sin julmarknad men jag kan inte ställa in Vellinges eftersom jag inte jobbar i Vellinge än. Jag kan bara uppmana till försiktighet och till att ta ned lotteristånd och tält senast kl 17. Gör man det senare behöver man inte göra det, för då kommer det att lösa sig av sig själv.

Stanna hemma, med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar