fredag 25 november 2011

En ledig dag...

Idag har jag varit ledig från jobbet och således haft god tid på mig att förbereda kvällens middag med trerätters och arrangerade snacks före och lite sådant smått och gott.

Man skulle kunna tycka att det var väl tilltaget med tid, men då har man inte lagat trerättersmiddagar, den saken är klar.

Jag steg upp vanlig tid idag, körde iväg och handlade, kom en kvart för tidigt till Systemet och fick göra a-laget sällskap i tjurrusningen när klockan väl blev tio. Jag var nyktrast så jag vann. Därefter iväg och köpa en brödrost eftersom husets trotjänare lade sig med gallret i vädret igår, vidare till Håkan på macken och beställa tid för däckbyte och slutligen hem.

Här hemma har jag skalat, hackat, rivit, parallellt med att jag har dammat, dammsugit, tvättat, hängt tvätt, strukit tvätt, vevat lite i karotterna, lagt mögelost på pepparkakor, tagit fram en strategi för hur två sorters glögg skall hållas varma samtidigt, fyllt på värmeljus överallt, lärt sonen hur man drar ut och puttar in en stol åt sin bordsdam, skrubbat badrummen, bytt handdukar och gjort sallad.

Om 45 minuter kommer de och jag är jättetrött. Hur skall jag orka hålla mig vaken till efterrätten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar