lördag 24 december 2011

God jul!

Julaftonsmorgonen började som en regnig dag i oktober. Det smattrade på rutorna och jag började oroa mig för hur jag skulle få marschallerna att lysa framåt eftermiddagen när mörkret fallit. Kunde man arrangera paraplyer ovanför dem på något sätt? Ställa en bänk över dem? En eventuell eldsvåda i bänken borde släcka sig själv relativt snabbt med hjälp av regnet, tänkte jag.

Helt i onödan tänkte jag, visade det sig.

Nu, så här fyra timmar senare skiner solen, det är milt i luften och det känns som vår. Mars-april, minst. Fåglarna kvittrar och det skulle inte förvåna mig om vi kan sitta ute och titta på Kalle Anka i bikini i solstolarna i eftermiddag om klimatet fortsätter på den inslagna vägen.

Men strunt samma, jag tänder ljus fast det är fint väder ute och vi dricker glögg fast en gin och tonic hade varit mer lämpligt. Och med två rejäla skinkmackor gjorda på hemlagad skinka och vörtbröd så står jag stadigt, oavsett väder.

God jul på er, må tomten komma till alla snälla och må tomteblossen lysa er väg i mörkret!

Kram på er
/Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar