torsdag 22 december 2011

Dammråttorna firar jul

Så här dan före dan före dopparedan återstår städning, framtagande av jultomtar och annat pynt, skinkkokning, Janssonstillverkning och hemlagad ost-ystande. Dessutom har jag några paket som jag ska packa in. Just det, jag måste inom systemet också, saknar öl och glögg.

Men mer än så är det inte!

För att komplicera bilden något så arbetar jag hela dagen imorgon och när jag kom hem ikväll kunde jag konstatera att jag har feber. Inte den feber man har när man är 17 år och som gör en snyggare, utan den sorts feber man har när man är 47 och som går att avläsa med hjälp av en febertermometerl och som gör en matt intill livlös.

Kroppen är förvisso inställd på att aldrig vara sjuk och, i de fall den ändå är sjuk, att vara det på helger och andra ledigheter för att inte tappa värdefull arbetstid. Jag förstår således hur den tänkte, flera lediga dagar stundar, men helt nöjd vet jag inte om jag är. Var det nödvändigt just nu...?

Men det kan väl föralldel vara kul för dammråttorna att vara med och fira jul för en gångs skull. Dessutom är det ju mörkt nästan dygnet runt så de syns nog ändå inte där de hoppar jenka runt granen. Vi behöver ju inte ha glasögon på oss om de stör.

Nu måste jag lägga mig en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar