fredag 24 juli 2009

Fas 2: beslutsamhet

Efter en deprimerad natt, där jag räknat pengar och förbannat mitt bittra öde i form av fuktlukt i sovrummet, har jag nu samlat ihop mig och gått över i beslutsamhetsfasen.

Klippt mig och skaffat mig ett jobb, typ.

Således har jag varit uppe i arla morgonstund och fogat om alla misstänkta halvkassa tegelfogar på den väggen. Som ett brev på posten, i dubbel bemärkelse, kom strax efter det en faktura för min Anticimex-försäkring som jag i något klokt ögonblick tecknade förra året. Och läser man det tillhörande försäkringsbrevet noga, står det att de hjälper mig om jag får fuktproblem, under förutsättning att jag säger till så fort jag märker något. Jag skall strax ringa och berätta nyheten för dem.

Sen går de igång och räknar ut vad som är fel samt tipsar mig om vad som bör göras åt problemet. Riva väggen, riva huset, såna saker. Jag beställer, betalar och ser glad ut.
Oklart om det känns bättre, men kanske något.

Oavsett vilket, så ser faktiskt bensåret bättre ut idag. De elaka féerna har väl fått dåligt samvete och tycker att det räcker med ett problem i taget för mig att bita i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar