tisdag 14 juli 2009

Hemfettsugning

Sedan tidernas begynnelse, eller åtminstone sedan jag var liten, har man kunnat vara sin egen frissa i bostaden. Det experimenterades vilt i min gröna ungdom både med vätersuperoxid som man köpte på Apoteket samt med hempermanent och hårfärgning som man köpte på Domus. Ibland blev håret vitt, ibland orange, ibland grönt, vid vissa tillfällen blev det krylligt på ena sidan av huvudet och spikrakt på andra och vid något tillfälle ramlade håret av, direkt efter avslutad behandling.

Och allt detta gjorde man för att komma billigare undan och spara pengar. Vilket också blev resultatet, bland annat för att håret blev så slitet och sprött att behovet av klippningar var minimalt under lång tid.

Mitt första par hål i öronen togs hos urmakaren, märkligt nog. Mina kommande femtioelva hål (varav merparten fick växa igen när jag bytte musikstil från Sex Pistols till Depeche Mode och Madonna) togs, inte helt oväntat med tanke på temat för denna blogg, hemma. Helt gratis för jag gjorde det själv och utan att någon förpackning från Apoteket eller Domus var inblandad.

Jag gjorde det med en synål, för jag hade snappat upp någonstans att synålar var ett bättre verktyg att gräva i fingrarna efter spågor med än knappnålar, och då torde de vara bättre att göra hål i öronen med också, antog jag. Det borde gå, jag hade ju sett hur det gick till hos urmakaren. Att han gjorde det på 2 sekunder medan jag fick sega mig igenom brosket under 20 minuter med avbrott för yrselanfall och svimningskänslor, hör inte hit.

För tyvärr tänkte jag inte på att tjockleken på pinnen i örhängen av standardmodell mer motsvarar en säkerhetsnål än en synål, så när jag väl kom igenom fick jag börja om igen med en säkerhetsnål för att vidga hålen. Just det momentet kändes lite motigt, men vi hemfixare är ett tåligt släkte och jag bet ihop för den goda sakens skull.

Inte mycket har hänt på fixa-hemma-området sedan dess. Men nu, när jag har betraktat min kropp iklädd bikini hela dagar den sista tiden, känner jag mig mogen för att övergå till hemfix 2.0. Jag skulle vilja köpa en förpackning hemfettsugning. Eller kanske en förpackning hemansiktslyftning.

För jag har tittat på verktygen, både i syskrinet, köket och garaget, och det känns inte som om något jag har där går att använda, den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar