onsdag 29 juli 2009

Mög-hus

Min dag har inte varit jättebra. Det känns litegrann som kräftgång, jag går hela tiden, men kommer varken framåt eller bakåt. Mer i sidled, liksom. Det enda positiva är att jag bränner kalorier hela tiden, man får se det så.

Anticimex-killen var här idag och kliade sig i huvudet. Fukt råder i sovrummet, runt golvlisten, men det visste jag sedan innan, med hjälp av näsan. Nu vet jag det också med hjälp av en mätapparat. Är inte direkt gladare för det.

Han hade inget tips om hur jag skulle gå vidare.

Under eftermiddagen har jag undersökt hur mitt dagvattensystem ser ut och fått fram att mitt stuprör går ned i en dagvattenledning. Sannolikt - förhoppningsvis, tror jag - är det stopp i stupröret och så har vatten istället runnit ut mot husgrunden med fukt som följd.

Är det så är det himla bra om jag åtgärdar det. Fast hur? Jag har kommit så långt att jag har lossat stupröret från väggen, men de olika delarna vill inte skiljas åt. De klamrar sig fast vid varandra som om det gäller livet. Min tanke var annars att jag skulle leda ut röret mot gräsmattan ett tag, för att lösa det akuta. Går inte.

En granne har engagerats i det hela. Han kunde inte heller.

Imorgon får jag väl panikringa till Ocab eller Puls och be dem komma och rädda mig innan de stora regnen kommer igen, för då seglar väl sängen iväg med mig, om jag ligger i den,
Åh, vad jag är trött på att vara ensam husägare, just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar