måndag 27 juli 2009

Överraskningspresent

Idag vid lunchtid fick jag plötsligt besök av väninnorna Pyttan och Handywoman som hade vägarna förbi mitt kontor och ville pigga upp mig på min första arbetsdag efter semestern. Jag blev både överraskad och glad och, som alla kvinnor över 13 år när de möter en bekant, så jublade vi, kramades och hissade varandra i luften som om det var 10 år och ett världskrig sedan sist. I själva verket sågs vi så sent som igår.

När killar över 13 möts säger de "öööh", dunkar knytnävarna mot varandra (om det var ett tag sedan de sågs sist) eller ger varandra en hockeytackling (om de verkligen uppskattar mötet), men det är en annan historia.

När jag slängde mig om halsen på Handywoman kände jag att hennes ryggrad var hård som ett stålrör. Här snackar vi seriös gymträning, tänkte jag, tills jag såg att ryggraden stack upp litegrann i nacken och dessutom var grön.

Det visade sig att damerna kraftfullt irriterat sig på min avsaknad av sopsäcksvagn när de arbetade i min trädgård senast och således hade de köpt en sådan till mig som överraskningspresent. Handywoman höll den bakom ryggen för att förhöja presenteffekten något och det var alltså den gröna, hårda vagnen jag hade klämt på, kramat på och försökt hissa.
Jag tycker mycket om presenter och jag blev väldigt glad för sopsäcksvagnen. Den har hjul (som jag skall montera på när jag kommer hem) och vi kom på att jag nog kunde hänga på vagnen på pakethållaren på min cykel och använda sopsäcken till att transportera riktiga saker i, inte bara trädgårdsavfall.

Kanske kan jag rentav stoppa ned någon av damerna, om de skulle ha behov av transport hem någonstans från eller till en sen kväll.

Ringer dottern mitt i natten och vill bli hämtad så tar jag cykeln och vagnen och hämtar upp henne.

Har hon en väninna med sig lånar jag en vagn till och gör ett litet tåg av det hela.

Vill jag fara ut på cykelsemester kan jag packa bagaget i sopsäcken.

Fodrar jag sopsäcken kan jag nog sova i den också.

Möjligheterna är oändliga!

Nu hoppas jag bara att väninnorna snart skall börja reta sig på att jag inte har en lövsug, för det skulle vara ett ypperligt komplement till min sopsäcksvagn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar