lördag 25 juli 2009

På spaning i min dotters blogg

Jag upptäckte precis på Facebook (hur har jag kunnat leva hela mitt liv utan detta utmärkta hjälpmedel i mitt privata spaningsarbete?) att även min dotter dragit igång en blogg, http://stinajennanofancy.blogg.se/

Det tror jag blir ett jättefint intrång i integriteten. Hennes, alltså.

För än så länge, kanske idag och eventuellt också imorgon, är hon lite på alerten och tänker på vad hon skriver eftersom hon har någostans i bakhuvudet att jag kan tänkas läsa.

Men... Och här talar jag av 15 års erfarenhet: DET kommer hon snart att glömma.

Kan man komma hem med bara en sko för att man "har glömt" den andra hos en kompis, eller åka in till storstan och inte komma ihåg att berätta det förrän man kommit hem igen, då kan man vara bergsäker på att den unga damen om en vecka är helt förvissad om att det bara är hon och hennes kompisar som har behörighet till bloggen. Vi andra, som är över 16 (i denna grupp ingår inte du, Findus) har hon sannolikt glömt.

Åh, det HÄR kommer att bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar