lördag 18 juli 2009

SKÅL!

Idag hade jag stora planer för dagen. Jag skulle till stranden, jag skulle ut och jogga, jag skulle klippa gräsmattan, jag skulle tvätta någon maskin tvätt som skulle hängas ut och visa grannskapet att här bor det ett ordentligt fruntimmer, och slutligen skulle det grillas.
Och visst, rent teoretiskt kan allt detta fortfarande göras, men inte mycket blir lika kul som det var tänkt och inte alla slutresultat blir så bra som det var tänkt heller.

Det regnar nämligen.

Regnar.

Det har inte regnat i min klimatzon sedan den där skuren som kom på midsommarafton. Den som kom PRECIS när vi höjde första snapsen och hojtade "skål". Detta "skål" hörde förmodligen någon med skämtlynne där uppe och kunde självklart, efter denna oemotståndliga invit, inte hejda sig från att hälla ut en gudomlig hink med vatten över grannskapet. Den stora hinken.
Vi löste emellertid problemet raskt genom att göra en farbror Melker. Alla reste sig upp, alla tog tag i bordet, alla sa "grrrrrr", lyfte bordet, hälften av oss backade, andra hälften gick två steg fram, alla sa "dunk" och så med ens satt vi under tak och det kunde regna bäst det ville.

Då slutade det, självklart.

Jag har nu släpat omkring (svårt att lyfta när man är ensam) på mitt terassbord en lång stund, sagt "grrr", sagt "dunk" och suttit i bikini under tak för att vara beredd när regnet slutar.
Ingen förbättring.

Fortsätter det regna måste jag gå vidare till plan B: ta fram snapsen och ropa "skål". Grannarna förstår säkert att jag uppoffrar mig och gör det för deras skull också, även om klockan bara är 11 på lördagsförmiddagen.

SKÅL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar