lördag 29 augusti 2009

Förfesttillstånd

Jag har handlat, bakat äppelpaj, vispat vaniljsås och hällt i den i en burk som det varit turkisk yoghurt i (för att gästerna skall slippa sleva vaniljsås direkt ur min väska när det är dags för efterrätt).

Jag har strukit min klänning, putsat skorna och packat ned lite extrakläder ifall vi skall sitta ute, för då lär jag frysa i ärmlös sommarklänning och högklackade sandaletter.
I princip är jag redo för avfärd. Skall bara lägga på krigsmålningen först. Det är bara en sak...

Jag är trött.

Detta måste vara ett tveklöst ålderstecken. Före en fest skall man springa omkring i underkläderna, sminka sig och spruta parfym över halva huset, spela partymusik, sippa på lite vin, snacka skit med någon väninna (eller partner, för de som har sådana) och varva igång inför kvällen.

Själv sitter jag här och gäspar och funderar på om jag vågar ta en liten nap, tänk om jag inte vaknar i tid då?

En del var bättre förr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar