söndag 30 augusti 2009

Sunday on my mind

Ja, så börjar jag runda av även denna söndag. Jag tog mina 9 km före frukost även idag, trots svåra smärtor i höger pekfinger, och trots detta smärtsamma handkapp, gick det ungefär som det brukar.

Med den skillnaden att jag inte behövde tänka på otäcka saker som kan hända när ensam kvinna springer ensam på bonnvischan för att roa mig under löpningen. Jag hade annan underhållning idag.

Efter 1 km kände jag att jag behövde kissa och detta behov ägnade jag kommande 4 km åt att förtränga. Det gick sådär. Snarare blev behovet mer påträngande av dunsarna när mina små fossingar tog mark varje sekund och de sista 4 km tillbringde jag med att desperat leta efter en buske, stor nog att dölja 177 cm kvinnokropp. Med tanke på det plöjda sädeslandskapet jag kutar omkring i, så gick även detta sådär. Det enda som stack upp i rågåkern var tre kyrkor och bakom dessa kände jag inte att det var lämpligt att lätta på trycket. Skulle sannolikt varit ett brott mot griftefriden och dylik dom skulle inte gagna min karriär.

Därefter har jag plockat hem dottern från Österlen, varit en sväng på Ikea och där inspirerats att skriva en önskelista som motsvarar utgifter runt 22 000 kr, dock nöjt mig med att köpa 6 vinglas för totalt 114 kr, och kört hem.

Nu tror jag inte jag skall göra mycket mer än kanske ta en liten kaka. Det får jag, för jag har faktiskt joggat idag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar