måndag 21 september 2009

Frisk och fin

Har nyss mött dagen, skakat hand med honom och kunnat enas om att vi båda är mörka och trötta. Betydligt mörkare och tröttare än förra måndagen.

Däremot kan jag konstatera att jag fortfarande är kärnfrisk. Ägnar i synnerhet varje måndagsmorgon åt att undersöka om jag har:
  • ont i halsen
  • feber
  • huvudvärk
  • snuva
  • muskelvärk
  • hosta
  • och eventuellt magsmärtor/diarré
Jag har för säkerhets skull även studerat ansiktsfärg och puls. När jag tittade mig i spegeln i badrummet tyckte jag i och för sig att jag såg lite grådaskig ut i ansiktet och det är inget bra tecken. Tyder på svår sjukdom. Sen kollade jag pulsen och upptäckte att jag inte hade någon puls och då började jag fundera på om jag levde överhuvudtaget. Detta oroade mig litegrann. Så pass, faktiskt, att ansiktsfärgen kom tillbaka och jag började höra pulsslagen i öronen. Ansåg därefter att jag hade klarat testet.

Inget av de övriga symptomen har visat sig, och eftersom man skall ha minst två av dem för att ha en anledning att misstänka den nya influensan, anser jag mig med god marginal vara frisk. Vilket är bra, för imorgon skall jag börja planera för vaccinationerna och det gör jag bäst om jag är på plats.

För övrigt är det inte förrän om två veckor som influensan är förutspådd att anlända så lite tid har vi på oss att arbeta undan. Det skall jag göra nu, så därför har jag inte tid att skriva mer för tillfället!

Tata for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar