måndag 7 september 2009

INTE nöjd

Jag gillar sommaren, mycket. Till viss del kan jag även gilla våren, åtminstone den del av våren som infaller strax innan sommaren och som är varm och skön.

Jag vet att jag som medlem i du gamla du fria du fjällhöga nord, förväntas uppskatta årstidernas växlingar, se tjusningar i färgspelen utomhus där det är grönt ibland (alldeles för sällan), rött, brunt, vitt och förbaskat grått alldeles för ofta, skratta förtjust när alla värmeaggregat i hemmet är på för fulla muggar och det ÄNDÅ känns kallt, och jag försöker verkligen.

Och jag kan sträcka mig så långt att det väl är ok att temperaturen dalar sett över året. Jag tycker inte om det, men jag kan tolerera det.

Men varför i hela friden måste det bli MÖRKT samtidigt?

Idag när jag steg upp var det skumt ute. Igår när jag funderade på att ut och springa vid 20-tiden, var det skumt ute. Längre fram i höst är det skumt ute i stort sett hela dagen, utom möjligen en kort period vid lunchtid, då det mörkgråa blir ljusgrått.

Kunde man inte tänka sig att den ljusa perioden är på hösten och vintern och den mörka på sommaren när det ändå är mysigt att vara ute?

Jag vet inte vem som har tänkt ut tingens ordning, men jag vill bara säga att JAG ÄR INTE NÖJD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar