fredag 18 september 2009

Morgonstund med Klorin i mund

För någon timme sedan steg jag upp och väckte tuppen och därefter har jag hushållsarbetat inför eventet "Fredagsfrukost på jobbet". Kokat ett halvt tjog ägg, lagt upp olika sorters skinka och korv i små fina plastburkar (eller, tja, när jag köpte dem låg det potatissallad i burkarna och etikettresterna går fortfarande att skönja, men iallafall), ruskat om löksillsburken så att den ser pigg och vaken ut, sköljt tomater och gurka och packat ned allt.

Dessutom har jag torkat golvet (igen, snart har jag skavt av det översta trälagret på laminaten), slängt in en maskin tvätt i tumlaren (jag har gett upp idén om miljövänlig torkning i Guds fria natur, det funkar helt enkelt inte att kombinera karriär, husmorsskap och mörka kvällar) och satt igång en ny maskin med fd vita kläder och en skvimp Klorin.

Ja, även den bäste kan misslyckas med tvätten ibland.

Efter detta känns det som om jag har gjort min arbetsdag redan och jag funderar på om jag skall steka upp lite pyttipanna och äta lunch med en gång. Så är det gjort, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar