onsdag 16 september 2009

När jobbet inkräktar på husmorsplikterna

I måndags morse hängde jag ut tvätt innan jag körde till jobbet. Solen var på väg upp och det skulle bli en fin dag ute i friska luften för tvätten. Utmärkt torkväder.

På jobbet hade jag ett jobbmöte som drog ut på tiden. När jag kom hem var det mörkt, och jag såg inte torkvindan längre, än mindre tvätten. Men bestämde mig raskt för att det sannolikt skulle bli alldeles utmärkt torkväder även på tisdagen och tvätten fick hänga kvar.

På tisdagar jobbar jag till 18, inga jobbmöten var planerade och således skulle jag i lugn och ro kunna ägna kvällen åt tvättvikning, -strykning och -mangling. Precis som en god mor bör göra. Som framgick av föregående blogginlägg hade emellertid sonen andra aktiviteter i bakfickan för mig, och dagen avslutades med ett föräldramöte som gjorde att jag kom hem efter mörkrets inbrott igen. Tvätten hängde fortfarande kvar.

Idag verkar det bli fint väder. Solen är redan på väg upp och jag känner att det kommer bli ett fint och härligt torkväder. Ikväll har jag emellertid jobbmöte IGEN och kommer sannolikt inte hem förrän kl 21. Och då har jag lärt mig att det är mörkt.

Således har jag nyss varit ute och plockat ned tvätten samt förpassat den i torktumlaren och kört igång.

Jag kan inte påstå att tvätten var nämnvärt torrare idag än när jag hängde ut den i måndags. Men jag FÖRSÖKTE åtminstone kombinera karriären med husmorsplikterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar