onsdag 16 september 2009

En snabbis

... kan betyda mer än en sak men i det här fallet innebär det att mitt blogginlägg blir kort. Jag har annars vanligtvis lite svårt med det korta. Om man kan säga en sak med få ord eller med överdrivet många, så paxar jag för alternativet överdrivet många.

Men nu skall jag äntligen dra mig hem efter en lång, lång dag på jobbet. En bra, bra dag på jobbet också, får jag säga. Hela kvällen har jag ägnat åt att förse engagerade tonårsföräldrar med information om narkotika, alkohol och brottslighet via bl a FMN och polisen samt med hjälp av fritidsledare och nattvandrande föräldrar få fler att ställa upp och nattvandra.

Nu skall jag ta min cykel utan framlyse, baklyse och reflexer och hålla tummarna att de poliser jag samverkar mycket med och som jag precis har vinkat av, inte står och småsnackar utanför jobbet, för då åker jag nog på böter. Inte bra för en säkerhetschef. Just i sådana sammanhang skulle jag vilja jobba med något annat...

Håll tummarna för cykelturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar