måndag 28 september 2009

Och så...

... är man redo att möta en ny arbetsvecka igen, med frejdigt mod och uppdämt engagemang, ivrig som en frustande rashäst. Vad månne hända vecka 40? Kanske kommer influensan, trots allt. Kanske kommer hösten, trots allt. Kanske får jag förmånen att springa i mörker OCH ösregn den här veckan¨?

Mycket är ännu okänt. Känt är emellertid vad jag skall äta till middag under veckan. Igår blev det motsvarande tre burkar över av kåldolmar med potatis, så tre dagar är räddade av denna eminenta rätt. Sen har jag två dagar med fransk fiskgratäng, två dagar med pasta med lax och sen är veckan slut. Inte många överraskningsmoment.

Har ännu inte bestämt mig för om jag skall äta slut på varje rätt för sig innan jag går över på nästa eller om jag skall skoja till det och lägga in kåldolmar varannan dag.

Det får bli överraskningsmomentet på den fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar