lördag 31 oktober 2009

Arbetsledare

Idag har jag på egen hand monterat två byråer av märket Malm från Ikea och övervakat samt hållit lite vid monteringen av en dubbelsäng och en kombinerad bokhylla som också hette Malm från Ikea. Dessa helt olika uppdrag var ungefär lika knepiga, men på olika sätt.

Det förstnämnda resulterade i ett antal REJÄLT brutna naglar. Vi pratar brutna en bit nedanför nagelfästet. Litegrann av nagelanlagen för framtida naglar har sannolikt också rykt med. Dessutom passade jag på att klämma två fingrar, när jag ändå var igång, så nu haltar höger pekfinger och långfinger när jag skall skriva, för båda har fortfarande ont.

Det andra uppdraget gav inga direkt skador men var svårare eftersom jag hade ansvaret för slutprodukten men utan att få titta i instruktionshäftet. Jag klarade det dock, med bravur. Vi fick göra om ett par moment på sängen tre gånger, eftersom vi lyckades göra olika fel varje gång, men det tyckte jag att jag tog bra. Jag bara beordrade min arbetskraft att försöka igen och därefter tog jag ytterligare en slurk vin och hejade på arbetet.

Nu är jag trött, speciellt arbetsledningen och övervakningen har tagit på krafterna, och kanske har jag blivit lite sömnig av rödvinet jag sippade på under arbetet. Det blev lite mycket i samband med att arbetskraften behövde göra om sängskruveriet ett antal gånger. Hade sängen verkat hålla, hade jag gärna lagt mig en stund, men med tanke på att det var just den bärande konstruktionen som vi hade problem med så gick inte det.

Imorgon väntar byrå nummer 3 och det skall bli spännande att se hur jag kan utveckla både utförandet och övervakandet eftersom jag då har alla uppgifter i produktionen. Jag kanske inte skall ta något vin då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar