torsdag 25 juni 2009

Semesterplanering

Idag har det varit riktig sommarkänsla, minsann. 28 grader varmt mitt på dagen. På kontoret, alltså. Utomhus var det svala 25 grader.

All denna plötsliga värme har plötsligt fått mig att få semester-feelings, även om det dröjer ett tag tills jag skall vara ledig. I år skall jag dels köra bil med barnen till Tyskland en sväng, sedan skall jag till Turkiet i två veckor med samma barn.

Sist jag körde runt i Tyskland hade vi inbrott i bilen och någon snodde dotterns insulin, sprutor och blodsockermätare. Det hela blev till en skojig utmaning eftersom vi upptäckte förlusten i samband med att hon verkligen BEHÖVDE prylarna vid 19-tiden, när vi stannade bilen mitt i Tyskland för att hitta någonstans att äta middag. Och alla som kan något om diabetes vet att behöver man insulin, så behöver man insulin. Man väntar inte till nästa dag, typ.
Jag löste det, men åldrades 10 år den kvällen.

När vi sist var i Turkiet blev vi så jämrans magsjuka redan första kvällen att vi inte hann ned till stranden på hela veckan förrän timmarna innan flygbussen skulle gå.
Den här gången skall vi stanna i två veckor, för att vara säkra på att hinna bada...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar