måndag 18 januari 2010

Till samma land. Till samma ort. Till samma hotell. Samtidigt

Om några veckor åker jag och barnen till Egypten. Jag gillar att ligga i en solstol, lyssna på ipoden, läsa en bok, vifta med tårna med ständigt nylackerade naglar och tänka på ingenting när jag är ledig.

Dottern delar uppfattning med mig. Gör gärna detsamma. Bra gener. Har ärvt mycket fint från mig.

Sonen vill vara aktiv. Hela tiden vill han vara aktiv, och gärna vill han vara aktiv i det blöta. Det vill inte vi andra två. Tjat uppstår.

Häromdagen diskuterade dottern med sina klasskamrater vad respektive föräldrar har för stimulerande aktiviteter i beredskap för sina älskade telningar under sportlovet. En flicka skulle till Egypten med sina föräldrar. Till samma ort som vi. Till samma hotell som vi. Samtidigt.

Dotterns sällskap under semestern är således redan fixat. Pressen på the entertainment groups representant, den enda som är kvar, ökade. Jag blev inte överlycklig.

Idag pratade jag med några väninnor som jag brukar träffa var tredje månad ungefär och äta middag ihop med. Vi försökte bestämma när vi skulle ses härnäst och min Egyptenresa strulade till det lite. Det visade sig emellertid att även en annan i partyklubben skulle ut och resa så det var inte bara jag som strulade till det. Vid närmare kontroll av vart väninnan skulle resa visade det sig att hon skulle till Egypten. Till samma ort som vi. Till samma hotell som vi. Samtidigt.

Hon har två söner, en jämngammal med min son. Pressen på the entertainment groups representant minskade radikalt. Försvann helt, faktiskt.

Och nu undrar jag vilka fler jag känner som skall till Egypten, till samma ort som vi, till samma hotell och samtidigt. Skall det vara på det viset undrar jag om jag inte skall starta ett resebolag själv nästa år. Då tänkte jag åka till Indien. Börjar jag flagga för det nu, bör jag kunna fylla åtminstone ett plan och ett hotell. Samtidigt.

3 kommentarer:

  1. Snyggt ordnat ;-)

    Men du MÅSTE faktiskt ta dig i kragen och se till att ha i alla fall lite vattenaktiviteter när du nu ändå åker till Egypten och Röda Havet.

    Var själv i Hourgada för ett par år sedan (med två tonårskillar och hustru) och hela familjen tog dykcert, modell basic, och njöööt.

    Men bara en snorkeltur bjuder på grymma scenerier. Röda Havet är som ett lyxigt akvarium med fiskar och koraller i alla tänkbara, och otänkbara, färger vart du än tittar.

    Du behöver knappt röra dig faktiskt ;-) Ligg där och flyt och få världens solbränna. Praktiskt, mysigt, vackert och snyggt på en gång...

    Du kanske kan ha med dig drinken ut i simringen eller ngt...

    Behöver du fler argument? ;-)

    SvaraRadera
  2. indien låter inte fel... sa du nästa år .. på hösten??
    kram

    SvaraRadera
  3. Indien låter kul, har du bra pris på resepaketet så har du en intresserad här!

    Stefan C

    SvaraRadera