onsdag 3 mars 2010

Djupa tankar en onsdag i mars

Ja, så börjar den här dagen rundas av. En dag av sol, förrädiska isfläckar under oskuldsfulla cykelhjul, ett försök att muta en kollega att ta med mig till semester i Sydafrika på fredag, han var frestad men skyllde på att biljetterna är dyra så här tätt inpå, och en liten gallupundersökning om huruvida en man helst vill "krama" en liten och smal (spinkig) eller längre och välbyggd kvinna (som jag) i sängen.

Två av förvaltningens män utgjorde det statistiskt säkerställda marknadsundersökningsunderlaget och den ene av dem svarade diplomatiskt att det inte spelade någon roll så länge hon "kramades" bra.

Mycket bra svar.

Som tack för detta skall jag medverka med glädje och entusiasm imorgon när just den personen arrangerar ett nästan heldagsmöte inom sitt yrkesområde (som inom parentes inte intresserar mig nämnvärt).

Utöver det har jag och en väninna bestämt oss för att börja träna, framförallt då vi plötsligt kom att tala om kommande sommarsäsong i kombination med våra volangfyllda kroppar. Vi tänker köpa ett tiokort på det närbelägna gymmet. Ett sådant tiokort har jag sedan flera år tillbaka på ett annat gym och jag har fortfarande 5 gånger kvar, så sådana kort är drygare än man tror. Säkert kommer vi att kunna ha nytta av det nya kortet åtminstone till 2015.

Man måste nämligen börja lite mjukt. De första gångerna tror jag knappt vi behöver ha med oss träningskläderna ens. Då skall vi känna in stämningen, titta på folket, avgöra vilka kläder vi skall köpa så att vi blir snyggast (vilket vi är ändå, men iallafall) och se hur andra gör och undvika de rörelser de gör som gör att de ser löjliga ut.

Sen skall vi spreja in våra maskiner, de vi vill fokusera på, med parfym. Väninnan får välja vilken parfym hon vill utom Naomi Campbell, för den parfymen tänkte jag ha som revirpinkeriprodukt. Sen är de maskinerna våra och vi kan putta undan eventuella andra som använder dem när vi har tänkt göra detsamma. Jag tror det systemet håller.

Ja, detta och mycket till har jag tänkt ut idag. Nu är jag trött.

1 kommentar:

  1. Oj vad jag ligger efter i bloggläsande... Har inte riktigt hängt med... Men jag börjar här i vardagsfilosofins Mecca ;-)

    Ja, vad säger man... Underbart! Men kanske också att Naomi Campbellpinkeri antagligen inte skule funka på mig. Kanske hade jag känt igen henne på bild... men knappast på lukten :-)

    Försök igen!

    Kram, S

    SvaraRadera