fredag 9 juli 2010

Arkivstege

I helgen skall kommunens arkivstege få komma ut på sitt årliga kolloäventyr. En gång om året får den lämna arkivet och känna riktig jord under fötterna och detta sker företrädesvis i samband med att jag skall få hjälp av de närmaste vännerna, även kallade häckklipparligan, med att klippa häcken. Då behöver nämligen husets samlade förråd av stegar förstärkas rent numerärt. Huset har ännu ingen egen stege, om man skall vara petig, så arkivstegen utgör ett viktigt inslag i projektet.

Och jag tror det är win-win för oss båda. Förmodligen är den årliga utflykten till mina domäner det som gör det värt att leva som arkivstege årets övriga 363 dagar.

Fast jag vet uppriktigt sagt inte riktigt hur jag tänkte när jag cyklade till jobbet imorse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar