måndag 12 juli 2010

Hög luftfuktighet

Vet inte vad som har tagit åt mig men jag sover numera utan problem tio timmar per dygn och vaknar därefter trött som en gammal kamel på sin 49-onde dag utan vatten. (De klarar 50 dagar.) Igår sov jag till klockan 13 och det känns inte helt normalt för någon som brukar ta ansvar för att väcka tuppar och fåglar och annat som ligger och drar sig till klockan 5 på morgonen.

Antingen är det semesterkoman som har anfallit mig eller så är det värmen. Jag var ute och cyklade en liten runda för att se om det möjligen skulle vara svalkande. Det var det inte. Snarare påminde det om ett våtvarmt omslag. Har det hänt något med luftfuktigheten på sista tiden? Det känns så fuktigt så kommer ut en dykare med tuber och allt från mitt badrum en vacker dag så blir jag inte förvånad. Eller om jag möter en haj i hallen.

Tydligen har man inte slangdetaljer på Byggmax, vilket är mycket tråkigt. Jag vill handla en ny koppling och en ny slang men jag vill göra det inom cykelavstånd. Och jag tvivlar på att man har den typen av prylar på Ica. Nu får det istället vänta tills jag har en anledning att köra med bil till bebodda trakter där slangkopplingar finns i rika mått på både Bauhaus, K-rauta och Hornbach. Under tiden hoppas jag på åskskurar. Faktiskt det billigaste alternativet när jag tänker efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar