måndag 5 juli 2010

Veckohandling

När jag veckohandlar för tre personer under en vecka (därav namnet veckohandling) brukar det kosta någonstans mellan 900 och 1200 kronor. Då har jag hållit till inne i affären i minst en timme, kundvagnen är rågad och i den ingår tvättmedel, glödlampor, flytande tvål, schampo och vetemjöl också. Plus lite till.

Idag handlade jag till tre middagar för två personer. Varken mer eller mindre. Det hela tog en kvart och jag behövde ingen kundvagn. I korgen låg inget tvättmedel, inga glödlampor eller något annat hushållsmässigt. Hur i hela friden kunde det gå på 500 kronor?

Om jag skulle få för mig att fjortondagarshandla för fyra personer, borde detta enligt mina beräkningar kosta 1500 kr. Max. Jag borde ha skaffat fler barn, tänk så mycket pengar jag kunde ha sparat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar