torsdag 26 augusti 2010

Måste handla

Denna vecka jobbar jag mycket. Typ hela tiden. Utbildningar och möten varenda kväll. Sådant är utvecklande för karriären men mycket dumt för privatlivet när man inte har en snäll make eller rara barn som kan ta hand om huset, inköpen, räkningarna och trädgården under tiden samt hålla maten varm tills man kommer hem.

För tre veckor sedan åkte jag till Turkiet på en tvåveckorssemester och sedan dess har inte speciellt många nya matvaror inträtt min boning. Jag tror varje dag att jag kommer att ha gott om tid för dylika inköp nästa dag. Fåfängt hopp, har det visat sig.

I förrgår blev det mackor till middag. Mackor är gott, speciellt med ost och Kalles kaviar. Den kvällen tog osten och kaviaren slut.

Igår skulle det bli yoghurt till middag. Hade jag tänkt. Det visade sig emellertid att någon (inte jag) hade ätit yoghurt till frukost och noga ställt undan müslin men tänkt att två liter yoghurt nog skulle kunna vila sig i form på diskbänken en hel dag. När jag kom hem och ville intaga yoghurten gick den knappt att fånga, så yster och full av liv var den.

Mycket tråkigt.

Det blev glass till middag. Mycket glass, för jag var hungrig. Tråkigt det också, för nu är även glassen slut.

Kvar i hushållet finns julskinka, müsli, ketchup och ägg. En snabb gallupundersökning på Facebook gav vid handen att detta kan omvandlas till en omelett. Åtminstone om jag låter müslin stå kvar på sin plats. Ikväll skall jag alltså äta omelett när jag vid en sen timme äntligen kommer hem.

Imorgon får jag frukost på jobbet. Och efter jobbet MÅSTE jag handla. Ost, yoghurt och glass, för det klarar man sig länge på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar