fredag 10 september 2010

Rent statistiskt

Planen för dagen:

Idag skulle jag cykla till jobbet vid 07.30, skoja och skratta med arbetskamraterna tills klockan 9.30, fredagsfrukostera med samma krets, jobba till klockan 12, gå en liten sväng på byn och uträtta ärenden, jobba till klockan 13.30, gå på förvaltningsmöte till 15.30, åka hem, rallartvätta, byta kläder, skapa nya, spretiga flugben på ögonlocken, slänga på läppstift och vid 18.30 glida iväg på wining and dining.

Mitt i natten skulle jag ha kommit hem, trött och småfnissig efter ett glas vin för mycket (sammanlagt tre) och somna in till Deadly catch, LA Inc eller någon repris på Mash.

En underbar fredag, helt enkelt.

Utkomsten av dagen:

Jag cyklade till jobbet vid 07.30, så långt var allt rätt. Jag kunde emellertid inte skoja och skratta med arbetskamraterna för då bröt antingen rethostan ut och jag hade att göra med att kippa efter andan i minst 10 minuter, eller så var jag en hårsmån från drunkningsdöden eftersom jag har en massa vätska i bihålorna, ögonhålorna, näshålorna och i stort sett alla håligheter ovanför halsen och att använda munnen till annat än andas var otänkbart. Jag hasade istället in på mitt rum, stelt leende som Mona Lisa. Fast med öppen mun, jag behövde ha det så för syretillförseln.

Klockan 9.30 fredagsfrukosterade vi. Mina arbetskamrater i fikarummet, jag på mitt rum för att inte smitta.

Klockan 12 orkade jag inte gå ut. Jag var kallsvettig och matt bara av att sitta still på kontorsstolen.

Klockan 13.30 var jag inte med på mötet eftersom jag skulle smitta ned de andra.

Klockan 15.30 varken rallartvättades det eller sminkades upp. Vid det laget låg jag i feberyror i soffan.

Klockan 18.30 winades och dinades det sannolikt på annat håll men utan mitt sällskap. Man ville inte bli smittad.

Det kan bli så att jag somnar in till något av teveprogrammen ovan mitt i natten, men inte 17 gör jag det småfnissandes.

Och det har inte direkt varit en underbar fredag, helt enkelt.

Hur länge kan man vara sjuk, rent statistiskt? Borde det inte, rent statistiskt, vara klart snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar