måndag 29 november 2010

Ute och skottar

Jaha. Snöat inatt igen. Snöat hela dagen igen. Skottat i morse, skottat ikväll. Fortsätter vintern så här, kommer mina nya ryggmuskler att spräcka alla befintliga behåar. Jag lär få köpa storlek 125 B eller något. Och getingmidjan är på så sätt back in business. Man skall se positivt på allt.

Men den där karlen som plogar min gata skulle jag allt vilja säga en sanningens ord mellan fyra ögon. Gärna i ett ljudisolerat utrymme om det går. För jag vill kunna tala högt när jag berättar att jag tycker det är direkt olämpligt att lasta av hela gatans snö precis under min brevlåda. Jag har ägnat en timme åt att försöka hacka upp isberget och flytta det. Förgäves. Det en plogbil har flyttat får ligga (svenskt djungelordspråk). Så nu får jag väl ingen post förrän i mars för både tidningsbudet och postmannen är känsliga för snöhinder. Kommer de inte fram, blir det ingen utdelning. Kanske kronofogden hjälper mig att flytta eländet om några månader?

Sonen tycker det är väldigt trevligt med snö och kan inte förstå varför inte jag delar hans förtjusning. Jag har förklarat att jag får vissa extrauppgifter i form av snöskottning morgon och kväll och att det är mycket det som gör att jag kan hålla mig för skratt när snön vräker ned. Det förstod han inte, att skotta snö som är så roligt?

Jo, det är det, i allafall om man slipper göra det.

Min väninna M konstaterade klokt igår att "det sägs att barn inte gör som man säger utan som man gör. Det stämmer inte. De gör varken som man säger eller som man gör. De gör ingenting. Alternativt bara sånt som är roligt eller bra för dem."

Nu skall jag värma upp mig med lite glögg och sedan skall jag drömma om ryggmassage. Om 11 timmar är jag ute och skottar igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar