fredag 17 december 2010

Jul på jobbet

Att arbeta tätt inpå jul har sina sidor. Fördelssidor såväl som nackdelssidor. Kosthållningen innehåller båda dessa sidor.

Idag har jag ätit chokladpraliner, pepparkakor, en salt godissill, en röd Ferrari, pepparkakor, en klenät, en kola, en salt groda, pepparkakor, en banan, två mackor och några fler pepparkakor. Tycker mig ha täckt upp kostcirkeln på ett bra sätt, de flesta färger och konsistenser har varit representerade. Är dessutom väldigt mätt, vilket borde vara ett tecken så gott som något.

Som underhållning har det formligen rasslat in elektroniska julkort från när och fjärran. Framförallt från personer jag inte vet vilka de är, anställda på företag jag aldrig handlat något av, än mindre känner igen. De tackar mig emellertid översvallande för det gångna året och önskar mig all lycka på det nya året och sådana välgångsönskningar kan man ju inte få för många av.

De som ringer är företrädesvis glada. Den myckna snön gör att antalet skadegörelsebrott är ringa, ungarna har fullt upp med att hålla sig varma alternativt mula varandra med snö och ingen krossar fönster. Att klottra är omöjligt, färgen fäster inte på snöblöta väggar och elden tar sig inte i de blöta papperskorgarna.

Överhuvudtaget är världen god, vyerna vackra och luften full av godisdoft och bjällerklang.

Det är ändå rätt underbart att det är jul i nästa vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar