söndag 16 januari 2011

Kamp mot snön

När jag gick och lade mig inatt hörde jag att det regnade. Jag gillar inte regn, jag gillar sol och fågelkvitter, men allt är relativt och i stunder av evighetssnö och isvallar kan jag bli nästan lycklig av regn. Min teori var att regnet skulle regna bort snön.

Imorse skuttade jag upp ystert som en kalv på grönbete så fort jag vaknade för att se om jag måste klippa gräsmattan omgående eller om den kan vänta några dagar till.

Jag såg ingen gräsmatta. Fortfarande snö och is.

Stor besvikelse. Men nu får det vara nog. Således har jag gått ut på Facebook och bett alla ge sig ut och springa idag till sådan nivå att de svettas ordentligt. Om detta pågår hela dagen borde temperaturen rimligtvis stiga några grader så att den förbaskade snön FÖRSVINNER. Den som föredrar att dra igång sin utegrill istället får göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar