torsdag 17 februari 2011

Ledig dag

Imorgon skall jag vara ledig på dagen för att istället jobba natt. Ett av säkerhetschefens privilegier att understundom får byta pass. Ordet ledig är emellertid en sanning med modifikation.

Klockan 7 skall jag stiga upp och tömma frysen och kylen. Allt skall ut och båda skåpen skall frostas av.

Klockan 9 kommer det en målare som skall titta på min innertrappa och ge ett pris på att slipa ned och måla om den.

Klockan 10 kommer det annan målare som skall titta på min innertrappa och ge ett pris på att slipa ned och måla om den.

Samtidigt, klockan 10, kommer det två käcka inkopplare som skall lyfta ut min gamla frys, kyl och spis, lyfta in min nya frys, kyl och spis och koppla in allt. I tidsutrymmet mellan lyfta ut och lyfta in skall jag försöka hinna dammsuga bakom apparaterna. Spisens baksida har jag någorlunda koll på men jag vågar inte tänka på vad som kan finnas bakom kylen och frysen. Ingen har tittat där sedan 1995 när skåpen köptes.

Klockan 11.30 skall alla vara ute ur huset, för då skall jag iväg för ett reportage med Sydnytt.

Därefter skall jag handla.

Sedan skall jag till bibblan.

Därnäst skall jag hem och laga middag.

Sedan skall jag sova en stund och klockan 22 skall jag börja jobba.

Det finns olika definitioner på "ledig dag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar