måndag 14 februari 2011

Olika vanor

I lördags tog jag bussen till en annan kommundel och gick på restaurang. Vi satt länge på restaurangen i stearinljusets sken och när det bara var jag och sällskapet kvar, hjälpte vi till att duka av och bära ut i köket varpå vi betalade och gick. Så kan det bli på små restauranger.

Natten var emellertid fortfarande ung så vi vandrade vidare till den lokala puben. Där tog vi ett glas vin och tittade på de andra som var där. De drack öl och tittade på oss. Alla hade stort utbyte av underhållningen.

Långt om länge när jag redan hade passerat stadiet kväva-gäspningar och kommit vidare till stadiet gäspa-utan-blygsel packade vi ihop våra pinaler och tog varsin buss hem. Klockan var 23.39 när jag klev på bussen mot Malmö. Det var jag och 49 ungdomar som gav sig iväg. Efter två hållplatser klev jag av. Alla andra satt kvar. Samtliga undrade hur i hela friden man kunde vilja kliva av en mil från storstaden på bästa partytid.

Jag tog cykeln den sista biten hem och gick och lade mig. Min kväll hade slutat samtidigt som den för alla 30 år yngre än jag precis hade börjat.

Jag var inte ett dugg avundsjuk. Sängen är jättemysig vid midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar