onsdag 23 mars 2011

Jättetrött

Har fallit baklänges i soffan och väntar på att krafterna skall återvända så att jag kan ta itu med sonens skjortor och t-shirts som skall strykas. Han börjar skolan klockan 8 imorgon bitti. En tröja skall jag väl hinna med innan dess.

Var hemma vid 22 igårkväll, seg dag med tanke på att den började kl 7.30 och jag bara hann bränslehålla medelst en banan, en finsk pinne och en bit vetebröd under hela tiden. Fick med hela kostcirkeln i detta dock: frukt/grönt (bananen), sädeslag (vetebrödet) och betor (sockret i finska pinnen och vetebrödet). Mjölk och margarin fanns säkert också, vilket täcker upp kalciumbehovet.

Konstigt, faktiskt, att jag kände mig yr. Måste vara något virus på gång.

I stressiga situationer, såsom det senaste halvåret, har jag svårt att sova, kroppen vill hela tiden upp och jobba. Vanligtvis vaknar jag mellan 3 och 4 på morgonen och sedan kan jag inte somna om. Märkligt nog vaknar jag påfallande ofta just klockan 3.47. Vet inte vad som händer just då, kanske är det ett hack i jordens omloppsbana som bara jag i hela världen känner? Inte helt omöjligt.

Inatt vaknade jag emellertid kl 2.15 och det var lite onödigt tidigt, även för mig. När jag ändå var vaken passade jag på att få kramp i benet så jag fick förmånen att gå omkring lite i huset mitt i natten. Allt lugnt, inget att rapportera.

Framåt fyrasnåret somnade jag ovanligtvis om och sov koncentrerat tills klockan var 6.

Vilket inte på något sätt hjälpte. Jag är jättetrött nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar