måndag 14 mars 2011

Som en gammal kamel

Förra veckan hade jag jättemycket att göra och låg sömnlös av den anledningen. Vilket var väldigt lyckosamt eftersom jag steg upp och började jobba strax efter klockan 3, efter knappa fyra timmars sömn. Fick mycket gjort.

Denna vecka verkar bli likadant vad arbetsbelastningen anbelangar. Jag har jättemycket att göra men kroppen är tydligen inställd på något slags varannanveckaskoncept. Den här veckan vill jag sova. Det är emellertid inte lika lyckat att sova 20 timmar och jobba resten.

Jag har sovit otroligt mycket i helgen, jag har missat både de tidiga teveprogrammen, de sena teveprogrammen och de program jag brukar titta på när jag vaknar, någon gång mellan 3 och 6 på morgonen. En klubbad säl hade varit piggare. Imorse vaknade jag efter 10 timmar på kudden, trött som en gammal kamel, och så har det varit hela dagen. Jag har släpat mig fram, fått beordra ansiktsmuskulaturen att le de gånger det var lämpligt, och varit tvungen att tänka alla tankar tre gånger för att fullt ut förstå vad jag menar. Fortfarande råder det lite oklarheter i en del frågor.

Nu är klockan halvåtta och jag funderar på att jag kan skylla på en invärtes förkylning, en sådan förkylning som inte märks, men som jag känner från insidan, och ha den som anledning till att lägga mig tidigt, sisådär klockan 19.45?

Jag tror jag gör det.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar