lördag 28 maj 2011

Skall lägga upp en Facebook-grupp

Inatt har jag kört lite hit och dit mellan Vellinge och Malmö ett flertal gånger. Jag hämtade dottern från sitt jobb i Malmö vid 21 igår kväll, jag körde henne till en väninna i Vellinge, de tog sig med förenade krafter in till Malmö igen något senare, jag körde till Malmö och hämtade, jag lutade huvudet en liten kort stund på kudden och vips befann jag mig körandes till dotterns jobb igen, klockan 7 imorse.

Att hon arbetar påverkar mig på ett väldigt olustigt sätt. Inalles blev det 10 mil och det kändes onekligen lite annorlunda att svänga inom Svågertorp vid 8-snåret bara för att konstatera att bara K-rauta och Bauhaus var öppna så dags, övriga butiker öppnar först klockan 10 på lördagar.

Jag skulle till övriga butiker.

Istället åkte jag hem, rensade ogräs, körde någon maskin tvätt, läste tidningen, lade ut dynor och plädar på utemöblerna och var till slut klar med allt som gick att göra utom att stjälpa sonen ur sängen för att byta hans lakan. Klockan var då tjugo minuter över nio.

Jag hade tråkigt.

Vädret såg emellertid hoppfullt ut och jag bestämde mig för att jag skulle lägga mig i solstolen med en bok och koppla av en stund. Innan dess hängde jag ut tvätten, dammsög lite på bottenvåningen och körde igång en maskin tvätt till.

När jag kom ut i solstolen sken solen från en klarblå himmel, fåglarna kvittrade, världen var god. Jag hämtade iPoden, tog på mig bikinin, lutade mig tillbaka...

Mulet.

Nu är det gråmulet och kallt och regnar det så blir jag inte förvånad. Dessutom viner höststormarna så att jag har fått göra en gisslanutväxling med grannen igen. Mina underkläder är numera tillbaka till min sida om staketet och hennes är där hon vill ha dem.

Nu tänker jag gå in på Facebook och starta en grupp som skall heta:

"Om 100.000 trycker "gilla" har vi sol på dagarna och regn* på nätterna hela sommaren."

Ni får gärna tacka mig hur ni vill! Rosor, presenter, allt funkar!

*Regn natt mot mån-fre, reds. anm.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar