söndag 19 juni 2011

Artiga svar

Idag skulle jag twittra från mobilen hade jag tänkt, men si det gick inte. Någon på twitter hade alldeles uppenbarligen vaknat på fel sida. Eller så har teknikutvecklingen gått så långt att servrarna börjat få mänskliga drag. När jag försökte logga in fick jag nämligen svaret:

"The server understood the request, but is refusing to fulfill it."

Jaha.

En förmildrande omständighet var ändå att svaret var artigt. Det andades nästan lite brittisk överklass, tycker jag. Men osökt vill man ju veta varför tjurskallen inte vill uppfylla min begäran. För att det är söndag? Tidigt på morgonen? För att jag har ett långt namn? För att han kände på sig att det jag tänkte skriva inte skulle hålla akademiska mått? 

Svaret påminner mig om en t-shirt som min dotter köpte på Malmöfestivalen en gång. På den stod det tryckt:

"Jag är inte döv, jag bara skiter i dig." 

Detta hade jag misstänkt länge, så i det fallet kändes det skönt att få teorierna bekräftade.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar