torsdag 2 juni 2011

Har anpassat mig

Så sent som igår var jag lyckligt ovetande om att jag hade fem dagars ledighet framför mig. Det kom lika överraskande som värmebölja och sol på midsommarafton. Men skam den kvinna som inte anpassar sig. Så sent som lite senare igår hade jag således ställt om processorn från "FULL FART" till "LEDIGHET" och det utan att det hade blivit hängningar eller andra problem i systemet.

Jag har idag hunnit sitta i solen före frukost, före lunch, före middagen samt efter middagen, sonen och jag har varit på shoppingrunda, sonen och jag har monterat, demonterat, letat muttrar i gräsmattan (fråga inte hur de hamnade där) samt på nytt monterat ett hängparasoll som nu står på trädäcket i all sin glans och dottern har med den lillebror jag inte har varit inblandad i framtagandet av, varit och inspekterat samt provsuttit skuggan. Alla nöjda.

Någonstans i hängparasollsröran slank det in ett par nya jeans till sonen och det garanterade på ett listigt sätt hans medverkan i hängparasollsmonterandet. Jag är ingalunda dum.

Dessutom har jag nästan läst ut "hundraåringen som klev ut...", jag fick den i morsdagspresent och är mycket nöjd med den. Om författaren Jonas Jonasson är ogift och någon av er känner honom så kan ni hälsa att jag kan tänka mig att slå till med honom, obesiktigat. Skit samma hur han ser ut, jag ser ändå rätt kasst utan glasögon och karlen är ju rolig, det är en viktigare egenskap på ålderns höst när man sitter där halvblind än en karl som är snygg och tråkig.

Att han kan ha invändningar gentemot mig, faller mig inte in. Det är en del av min mycket charmiga tillika okritiska personlighet.

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med min dag och jag ser med tillförsikt och förväntan fram emot de övriga fyra lediga dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar