fredag 15 juli 2011

Kriminologi

Jag fick idag reda på att jag har kommit in på mitt förstahandsval och således skall plugga Kriminologi på distans till hösten. Vid sidan av jobbet. Jag är mycket för att fylla så mycket att min vakna tid som möjligt.

Sen tänker jag mig en vid-sidan-av-karriär som sidekick till Hasse Aro. Kanske redan till våren, jag vet inte riktigt hur många poäng jag behöver ha för att kunna sitta där och resonera initierat om gärningsmannaprofiler. Räcker 10-15?

Igår, när jag åkte från Blekinge och genom pill och tekniskt kunnande lyckades få Spotify att spelas genom bilens högtalare, lyssnade vi (mitt önskemål) på Plura i Eldkvarn när han sjöng om "Kärlekens tunga". Jag gillar Plura mycket, härlig röst. Jag gillar Leif GW Persson mycket också, härlig röst. Och när man tänker efter så är de rätt lika till utseendet. Oborstade och för tjocka men ändå tilldragande på något märkligt sätt. Fast på något sätt tycker jag att Yassir Arafat och Leif GW var lika också, åtminstone de senare åren av Yassirs liv. Och jag har aldrig tyckt att Yassir hade härlig röst eller var tilldragande på något sätt.

Ja, ville bara berätta detta. Tack för ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar