onsdag 6 juli 2011

Längst bak

Att kommunicera är svårt, det bevisade jag ju igår när jag publicerade ett svar från en IT-kille som vissa (IT-killar i synnerhet) uppfattade som klockrent och distinkt beskrivet, medan andra (vanliga människor) inte förstod ett dugg.

Man skall emellertid inte hacka på en yrkeskategori, det kan uppfattas som kränkande och diskriminerande och därför tar jag idag udden av det genom att hacka på en annan yrkeskategori. Är jag kränkande så är jag det åtminstone lika mycket mot alla.

Texten nedan kommer från en väktarrapport jag fått i förfluten tid. Kan man vara tydligare än så här?

"Händelsebeskrivning: Öppet fönster i vänstra vingen sett från huvudentrén längst bak högst upp på mitten."

Japp, där satt den!

2 kommentarer:

  1. Slut på diskussionen!

    SvaraRadera
  2. Det roliga är att det finns rumsnummer på varje rum. Jag, som inte är lika rumsligt och logiskt konstruerad, hade föredragit mer precisa direktiv såsom "öppet fönster i rum nr xxx". Men det är ju jag det... :-)

    SvaraRadera