lördag 6 augusti 2011

Detoxpaus

Jag tycker mycket om choklad, kakor, glass, gräddiga såser och mackor med ost och Kalles kaviar. Inget av det är sådant som man bör äta mycket av, tråkigt nog. Tvärtom. Egentligen skulle man nog avstå från allt helt och hållet, det hade varit det bästa enligt både Anna Skipper, Paulun, Atkins och viktväktarna.

Jag tycker också mycket om att ligga i soffan och titta på teve. Inte bra. Ligga i soffan och läsa böcker. Inte bra. Dricka lite vin eller en gin och tonic. Absolut inte bra.

Och så gillar jag att kommunicera via sociala medier. Som den här bloggen, t ex, mina twitterkonton, Facebook och mail. Inte för att har jag något storslaget och revolutionerande att säga utan bara för att småprata lite, helt enkelt.

Detta är säkert inte bra heller.

Säkert gör det mig till en inbunden, asocial människa som tillbringar mina sista år i en stuga i skogen utan kontakt med mänskligheten annat än när jag smyger på någon som är ute och mäter trädhöjd eller gallrar granskott. (Fast jag kommer att ha Comhem-jack i en stubbe utanför stugan, förstås.)

För att skjuta fram tidpunkten för när jag flyttar ut och börjar leva eremitliv i stugan i skogen så tar jag regelbundet lite detox-pauser från de sociala medierna. Dessa pauser fyller jag med socialt accepterade saker såsom att umgås med andra människor i verkliga livet.

Nu är det dags för en sådan paus. I två veckor får ni helt enkelt klara er själva, läsa Dagens Samhälle, titta på när färg torkar eller helt enkelt bara sätta er ned och vänta. För sen är jag tillbaka igen med förnyad kraft och förhoppningsvis nya ämnen att skriva om.

Läs gärna andra bloggar men kom sedan tillbaka till mig igen. Jag har liksom vant mig vid er, ni som finns i Skåne, resten av Sverige och i USA.

Vi ses! Kram på er!

1 kommentar:

  1. take a look at my newly started fictional blog;
    http://justfiction.blogg.se/

    SvaraRadera