torsdag 4 augusti 2011

Flyttplaner

Att flytta från en bostad till en annan kräver sin kvinna och hennes muskler, det vet de flesta. När kvinnan skall byta arbetsplats krävs emellertid ungefär samma insats av henne och musklerna. Det tänker inte alla på.

Jag har idag fyllt bilen två gånger, men det livets nödtorft som bott på kontoret de senaste 4 ½ åren. Som exempel på detta livets nödtorft kan nämnas:
  • fem stora exemplar av svärmors tunga,
  • några tavlor,
  • en jättevattenkanna (som hörde ihop med de fem stora svärmors tungorna),
  • en benjaminfikus,
  • en porslinsblomma,
  • en liten fin, röd prydnadslampa att ha i fönstret,
  •  en liten söt lampa att hänga på den bärbara datorn,
  • ett rosa förkläde,
  • en radio,
  • en adventsljusstake,
  • diverse nallar,
  • miniatyrmotorcyklar,
  • böcker som jag själv bekostat,
  • pärmar som hör ihop med kurser som jag har gått på,
  • kalendrar med arbetskamraterna som motiv,
  • strumpbyxor,
  • underkläder,
  • reservsmink,
  • reserv-eau-de-toilette,
  • två par skor,
  • en portfölj,
  • ett paraply,
  • en keps
Bara några exempel, alltså.

Det har varit förhållandevis lätt att få hem alltihop. Jag har en kombi och den har jag med en frivillig (nåja) kollegas hjälp fyllt och därefter har jag kört hem och med en frivillig (nåja) sons hjälp tömt den.

Nu börjar jag fundera på hur jag skall frakta in allt till storstan och nästa arbetsplats. Jag kommer nämligen att åka buss. Speciellt de fem svärmors tungorna funderar jag över. Det kan tänkas att jag får plocka in en åt gången och då lösa biljett för oss båda på bussen.

Eller så köper jag krukor och jord och planterar nya på plats. Sen är det ju cirka fem år tills jag skall sluta härnäst, och vid det laget har båda barnen tagit körkort och kan hämta upp mig.

Det är alltid skönt att ha en plan för framtiden.

4 kommentarer:

  1. Konstiga bilder dyker upp, konstiga bilder som utspelas på kontor....

    Ett kontor innehållande förkläde, strumpbyxor, underkläder och två par skor!?

    112, lätt att slå.

    SvaraRadera
  2. Slår man 112 borde man komma till mig. Jag har resurser för alla situationer.

    Förklädet var en present från Kina, mycket fin. Du kan se den live på FB.

    Kläder måste man ha i reserv, maskor kan t ex gå på strumpbyxor precis före ett kommunstyrelsemöte. Har man högklackade skor kan man få ont i fötterna framåt dagen och då är det bra att kunna byta. Smink och luktegott måste förstärkas under långa dagar som pågår från 7.30 till 22.

    Jag glömde säga att jag hade en vinröd pläd där också. Det är kallt på vintern. Och några påsar varma koppen.

    Ett survival kit, faktiskt. Säkerhetschef som man är...

    SvaraRadera
  3. En trave ved kanske dyker upp imorrn....?

    SvaraRadera
  4. På alla rum finns en garderob. Eldningsbar. Har tänkt på allt. :-)

    SvaraRadera