lördag 27 augusti 2011

Några värmeljus

Idag har vi varit på Ikea. Att åka till Ikea är alltid kul för man hittar alltid saker man behöver. Alla saker visste man inte ens om att man behövde men genast man ser dem förstår man vad som saknats i hemmet sedan långliga tider och så fyller man den gula kassen med fynden.

Idag upptäckte jag att avfallskorgen Rationell för 29 kronor som jag åkte dit för att handla var betydligt dyrare än 29 kronor. Den kostade nämligen 1 685 kronor. Eller så var det galgarna, dörrmattan, dörrarna till bokhyllan Billy, mattan till dotterns rum, lampan till vardagsrummet och de sjutusen stearinljusen med allehanda dofter som kostade resten.

Det kändes lite jobbigt att det blev så mycket dyrare än tänkt.

Ännu jobbigare blev det när jag kom hem, för då skall nämligen allt monteras av köparen, in till minsta muttersvarvning. Jag köpte en lampa att ha till jobbet och den hade en skärm som bestod av 20 olika delar som skulle skruvas ihop, clipsas ihop och finliras ihop. När jag fick ihop en del flärpade en annan redan monterad del upp. Det var en jädra skitlampa att montera helt enkelt, men jag klarade det och nu är den hur snygg som helst.

Sen gav jag mig på taklampan till vardagsrummet och när jag var klar med den upptäckte jag att kopplingen till taket saknades. Den skulle man köpt separat. Trist. Det gjorde nämligen inte jag. Jag har ändå hängt upp den. Om vi går och lägger oss tidigt hela veckan märker ingen att den inte går att tända.

Och nästa helg får jag åka till Ikea igen. Men då skall jag BARA ha en koppling för 29 spänn. Bara. Och kanske några värmeljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar