söndag 25 september 2011

Bröllop

Det senaste dygnet har jag varit på bröllop mest hela tiden. Det har varit vigsel utomhus, middag i slottskällare, mellanspel med omgruppering, ny lokal på annan ort, mera mat, fler tal, paketbärande, påsbärande och en himla massa skålande och hurrande.

Det är kul med bröllop. Detta skilde sig dessutom en del från alla andra bröllop jag varit på då de föregående i samtliga fall omfattat huvudpersoner i min egen ålder. Det här bröllopet var det första i generationen efter.

Något säger mig att det är så det kommer att bli framöver också.

Många gäster tillhörde de unga tu´s umgängeskrets och det vimlade således av färgade hår, avancerade frisyrer, tatueringar, piercingar och fantasifulla kreationer. Själv var jag klädd i gråa stövletter, gråa byxor och grå tunika. Ställde jag mig mot slottsväggen så blev jag helt osynlig.

Det hade sina fördelar, för då kunde jag titta på övriga gäster helt ostört.

Nu har jag dessutom för första gången fått möjlighet att se hur en limousine ser ut från insidan. Genom att kika in genom den öppna dörren, alltså. Närmare än så lär jag väl inte komma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar