tisdag 15 november 2011

Jädra horoskop

På vägen till jobbet läser jag alltid Metro. På vägen hem läser jag City. Jag tycker det är fint och bra att ha denna rutin så att jag inte riskerar att få tag i samma tidning både på morgonen och på vägen hem. Det undviker jag på ett bra sätt med den här metoden. Dessutom känns det tryggt att ha en plan. Säkerhetschefer tycker mycket om planer även om det bara handlar om vilken tidning man läser när.

I Metro finns horoskopet på sista uppslaget. Idag stod det att den här dagen sannolikt inte skulle vara den bästa i mitt liv. Genom att skriva så förmedlade tidningen budskapet av att den totala katastrofen var i antågande. Det kändes sådär att få reda på det redan klockan 6.30 på morgonen.

Hela dagen har jag gått och varit orolig för vad som komma skulle och ju längre dagen gick desto värre scenarier ritade jag upp. När inget fortfarande hade hänt när jag satt på bussen hem, började jag ana att det stod en bussolycka på mitt program. Jag satte mig mitt för den bakre utgången (nära att evakuera), på gatusidan (för att inte sitta på den sida som vi sannolikt skulle börja att välta åt), jag tog sikte på var hammaren för glasrutekrossning hängde och jag ringde dottern och skojade med henne och pojkvännen för att de skulle ha fina och glada minnen av sista samtalet med mig. Jag försökte ringa sonen också men dels hade jag bara 9 öre kvar på kontantkortet, dels skickade han ett sms om att han skulle ut och jogga och då har han inte mobilen med sig.

Resten av vägen hem satt jag och fokuserade på att medelst tankeöverföring sända honom moderskärlek samtidigt som jag beredde mig på smällen.

Bussresan gick bra, cykelresan sista biten hem gick också bra. T o m främre cykellyktan var på sitt allra soligaste humör och lyste nästan hela vägen, bara en sån sak.

Nu är det 4 ½ timme kvar av den "sannolikt inte bästa dagen i mitt liv" och jag funderar på att gå och lägga mig för att få det hela överstökat.

Eller så är det det jädra horoskopet som har förstört dagen...? Var det det horoskopet menade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar