lördag 31 december 2011

Gott nytt år!

Klämmer iväg ett blogginlägg så här i årets sista, skälvande minut. Jag har precis varit inne i telefonkiosken och snurrat och är nu stålkvinnan. Prövade först med badrummet, tänkte bli en femme fatale, men det var för svårt.

Snart ska jag ge mig iväg och äta en massa mat som någon annan har lagat. Det är märkligt att det mesta i matväg, till och med en korv från korvmojen, är godare om man inte själv har varit inblandad i tillagningsprocessen. Jag är emellertid rätt säker på att det är något annat än korv jag ska avsluta året med.

Sen ska jag låta en thailändsk lykta sväva iväg i natten när det är dags för tolvslaget och slutligen ska jag nykter och fin vänta in eventuella transportbehov av barnen.

Det har varit ett bra år i år. Jag har lärt känna nya människor, inte alltför många har sagt dumma saker till mig och när någon har gjort det har det säkert funnits fog för det. Jag har lärt mig nya saker, om mig själv och om livet, och jag känner att jag är på god väg att bli en bättre och bättre människa som kan bidra till mänskligheten med större precision och effektivitet än vad jag kunnat tidigare.

Det är inte så dumt att bli äldre, man kan mer och livet är lugnare på något sätt. Det är tråkigt att huden blir torrare och att skinnet hänger på flera ställen på ett mindre klädsamt sätt, men jag har förblivit frisk under 2011 och det är jag mycket tacksam över.

Egentligen önskar jag mig bara en sak av 2012 och det är en liten Shih tzu som heter Herbert. Och någon som hjälper mig rasta honom på lunchen.

Kram på er alla och tack för i år! Vi ses när vi alla har hoppat över till nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar